Alla inlägg under januari 2008

Av Johan - 5 januari 2008 21:00

Asså vad har man egentligen vänner till? Myyycket stor fråga för mig så jag funderade lite:

En stor fråga! Vänner kan göra ditt liv till ett helvete, dom kan sabba för dej, slå dej, mobba dej, dom kan stjäla din pojkvän eller flickvän, mörda dina föräldrar, bränna ner ditt hus, polisanmäla dej, våldta dina syskon, grilla din katt, rosta din hund, sno dina pengar, hacka sej in i din dator, lägga hundskit i din brevlåda, ringa hem och sen lägga på, sprida rykten om dej, dränka din råtta, göra din lillasyster gravid, bugga din telefonlinje, vända på batterierna i fjärrkontrollen, släppa ur luften till din cykel, försätta dej i konkurs, byta salt mot socker, fjälla din guldfisk, spela över dina BigBrother band, sno ditt lisebergskort, binda fast dej naken på spårvagnen, gömma dina nycklar, lägga häftstift på din stol, sätta ett blyertsstift i låset, skära sönder dina bildäck, spotta i din läsk, smeta tuggummi på din cykelsadel, raka din hamster, ta bort din lunar, dricka upp det sista av din cola, tränga sig före i kön, byta nummer på din mobil, lägga ut hemnummret på internet, sätta upp ”vågade” bilder på dej på skolans alla väggar, lägga laxermedel i din mat, fejka en nakenbild på dej, lägga mimosasallad på din huvudkudde, lägga klipulver i dina underkläder, dra ur antennkabeln mitt under cityakuten, äta upp allt ditt lördagsgodis, stämma ur din gitarr, kapa pianosträngarna, bryta spetsen på din penna, kasta äpplen på läraren och skylla på dej, mosa din lunch, låtsas vara din vän, ljuga för dej, snacka skit om dej bakom din rygg, sätta tuggummi i ditt hår, bussa lillbrorsan på dej, bussa lillsyrran på dej, smeta in ditt sudd med vaselin.

Frågan är egentligen: vad skulle man göra utan vänner!

AF

Av Johan - 5 januari 2008 21:00

Du med signaturen AF, var kan jag finna dig då? Fatta att jag letar!

Av Johan - 4 januari 2008 00:10

I'm thinking about starting a religion which is the exact same as Christianity, same book, same story, same rituals. Heaven, hell, sin, salvation, all that good stuff. The only difference would be that instead of the name "Jesus" I would insert the word "Dude." And instead of God it would be "Voltron." Otherwise everything else is in tact. So you got Dude of Nazareth and Voltron Our Father in Heaven. Has a certain ring to it, don't it? I can imagine a Sunday sermon about Dude in the desert being tempted by Satan. What did Dude do? He resisted! Yay! Way to go, Dude! And Genesis would read: In the beginning there was Voltron. Voltron made the earth and the heavens and on the sixth day the Lord Our Voltron created man in his own image. When he saw that it was good, Voltron rested. Moses, of course, would be known as "Beavis." I think it has potential. The Church of Dude. And Voltron. We could play team basketball against the Subgenius people and the Flying Spaghetti Monster Cult. We could form our own league. Winner gets dominion over all existence

Av Johan - 3 januari 2008 19:36

Förra året har jag :

(x)Druckit alkohol
(x) Rökt
( ) Snusat
(x) Varit full
( ) Rökt Vattenpipa
(x) Däckat
(x) Varit på fest
(x) Fått minneslucka

(x) Varit kär
( ) Älskat/Älskar någon av samma kön
(x) Älskat/Älskar någon av motsatta kön
(x) Saknar/saknat någon
(x) Fått ett sugmärke
( ) Gjort ett sugmärke
(x) Haft oskyddat sex
(x) Haft ett förhållande i över en månad
(x) Haft sex/Strulat med olika personer på 24 timmar
(x) Kysst en främling
( ) Strulat med någon av samma kön
(x) Strulat med någon av motsatt kön
(x) Sovit i samma säng av samma kön
(x) Sovit i samma säng av motsatt kön
( ) Lekt med någons känslor
(x) Gråtit dig till sömns
(x) Haft sex ute i skogen
( ) Vaknat av att du gråter
( ) Skrikit ord som hora slampa till någon
(x) Slått till någon
(x) Blivit slagen
(x) Lärt känna över 10 stycken nya människor

(x) Åkt skidor
(x) Varit på solsemester
(x) Badat i havet
( ) Haft snöbollskrig
(x) Sett en hel fotbollsmatch
(x) Inte sovit på en hel natt
(x) Varit på sjukhuset
(x) Sovit över 12 timmar
( ) Sett en film mer än 10 ggr
(x) Tagit någon på asset
(x) Velat dö
( ) Fått ett IG
(x) Åkt buss i över 10 timmar
(x) Varit ute en hel natt
( ) Blivit tagen av polisen
( ) Fuskat på ett prov
(x) Svikit en vän
(x) Varit sjuk


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Massa saker..

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte på sånt

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nopp

4. Dog någon som stod dig nära?

Tyvär..

5. Vilka länder besökte du?
Sverige, Danmark och Frankrike


6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Kärlek..


7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
-Hemligt-

8. Vad var din största framgång 2007?
Skaffade egen lägenhet!

9. Största misstaget?
Vart ska jag börja..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Småsjuk men inget allvarligt

11. Bästa köpet?
Ford Mustang Cobra V8 320Hk

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen...

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Hoppas det!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
Utan Dina Andetag - Kent


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare, men inte lyckligare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Gett upp allt och bara stuckit iväg...


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Bekymmra mig


18. Blev du kär i år?
ja

19. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Man ska inte hata människor..

20. Bästa boken du läste i år?
Vet jag faktiskt inte..


24. Största musikaliska upptäckten?
Raymond och Maria

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Party!

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hade dig...

27. Hur skulle du beskriva år 2007?
Vanligt..

28. Vad fick dig att må bra?
Vissa flickor..

29. Vem saknade du?
Maddie och Julia


30. De bästa nya människorna du träffade?
Marina, Jessie, Jane

Av Johan - 3 januari 2008 17:27

Och långsamt går det oxå.. Kan inte allt hända nu? Och när man väl har roligt så går det otroligt fort! Varför?


Imorgon fyller min lillasyster 18! Stor dag för en stolt storebror.. Trodde aldrig hon skulle klara sig så långt. Men vad kan man säga, hon brås på mig.


Snart fyller jag själv år! 

Av Johan - 3 januari 2008 16:01

*fundering*

Det finns så många jag tycker om på alla olika sätt men varför kan jag bara inte hitta rätt?


Jag vet att du finns därute, men antingen är jag för gammal, du sover bort dagarna, du tycker jag är för ointressant eller så bor du i ett annat land.

Av Johan - 2 januari 2008 17:24

Varför är inte den stora frågan men man kan ju fundera på det ändå. I min nyfikenhet vill jag veta det mesta som går att veta. Jag vill veta!


Kan det vara därför ingen riktigt står ut med mej? För att jag är så frågvis?

Nääää!


Jag tycker bara om att ha allt klart för mig, jag vill inte gissa eller göra en dum chansning som senare gör att jag får skäll eller förstör mitt liv. 

Av Johan - 1 januari 2008 16:46

Intressant att allt handlar om tid. 365 dagar om året och 24 timmar varje dygn. Som idag är jag 8007 dagar gammal och imorgon är jag 24 timmar äldre..Är det kanske bara en samling av siffror?


Klarar vi människor oss inte utan tid?

Allt är ju så styrt av tiden. Alla tåg, bussar, affärer, arbetstider.. Faktum är att vi klarar oss inte utan det för vi är beroende! Vi har blivit så nersyltade och helt pundade att vi inte kan sluta med det. Det har blivit som en drog för oss och vi kan inte få nog av denna tidsdrog som förpestar och smutsar ner våra liv. Varje dag så vaknar vi upp ett visst klockslag och sätter oss och äter frukosten. När vi väl sitter där så slänger vi ett öga mot klockan för det är antagligen en tid som måste passas..


I mitt fall så är det jobbet. En tid måste passas, tiden då vi börjar arbeta.. Väl framme så måste vi klara av så mycket på så lite tid som möjligt. Efter detta så är det måltider som ska passas, fler tider som ska hållas och sen gå hem vid ett visst klockslag..


Allt handlar om tid! Tänk efter.. Hur mycket finns det som inte är beroende av tiden? 



Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards