Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Johan - 6 januari 2008 20:38

*pust* kom nyss hem ifrån lillasyster som fyllt 18 i fredags. Ikväll var det familjefest för att fira henne! För den oinvigde så träffade jag min pappa för första gången på riktigt när jag var 18 tror jag. Jag har aldrig vuxit upp med en pappis som de andra barnen men jag har klarat mej bra ändå!


Sen så började mina 2 småsystrar, Adelene och Ida, att skriva brev till mig för dom var nyfikna på sin storebror. Jag kan nog säga att jag ignorerade dem för jag orkade inte få reda på sånt som jag inte ville få reda på. Men en dag så blev jag nyfiken på dem så vi bestämdes för att träffas. Jag har alltid önskat mej småsyskon, och speciellt systrar så det var perfekt!


Jag gillar verkligen min pappa och hans/min familj!


Men min mamma vet inte om att jag umgås med mina systrar och min pappa, och jag vet inte ens hur hon skulle reagera-


Men mina småsystrar är nått av det finaste jag har och jag ställer alltid upp för dem! 

AF2

Av Johan - 6 januari 2008 19:01

Säg mej lilla flicka

Är du nån som jag glömt bort att blicka

 

Någon jag varje dag gått förbi

Utan att se, du min hjärtas vän vill bli 

 

Men säg mej då nått som lyfter mitt huvud upp

och gör att jag ser, det jag i framtiden aldrig vill ge upp

 

Ge mej en ledtråd som ökar dina chanser, för att mig få!

Att mig helt ut, som din kärlekgrabb få, kan du först då

Av Johan - 6 januari 2008 14:52

Gillar inte snö för det är så kallt och vått.. Kan inte nån uppfinna motsatsen, men ändå med alla bra egenskaper?!


AF:

Ibland vet man inte vad man har förrän man förlorat det.

Men väldigt ofta så vet man inte vad man saknar förrän man funnit det!

Men lite kul är det att klura ut vem du kan vara!


Min gissning är en ledtråd: Ag-Fr 

Av Johan - 6 januari 2008 00:12

Det mördas 65 människor varje dag

Varje dag våldtas minst sex-sju kvinnor i Sverige och varje
år dör minst 40 kvinnor till följd av misshandel
Var tredje 15-årig flicka i dom drabbade länderna kommer inte att få uppleva sin 35-årsdag.
Varje dag blir 6 000 flickor könsstympade
I rwanda våldtogs 16000 kvinnor och under kriget på balkan mer än 20000

Varje år får 182,000 kvinnor diagnosen bröstcancer, 43,300 dör

minst tio prostituerade dör av aids i Indien varje dag

Det finns ca 110 miljoner minor utplacerade i 64 länder runt om i världen
Det produceras årligen 5-15 miljoner nya minor
2 miljoner placeras ut årligen
100,000 minor röjs varje år
2000 minolyckor varje dag
90% av offren är civila
Att ta bort alla utlagda aktiva minor med den takt man röjer idag, skulle ta mer än
1,100 år, förutsatt att inga nya lades ut under tider. Kostnaden skulle ligga på ungefär 230 miljarder kronor.


Varje år insjuknar mellan 300 och 500 miljoner människor i malaria. Av dessa dör 1-2 miljoner, de flesta barn.
Varje dag blir 1 500 sydafrikaner infekterade med HIV
mellan 700 och 1000 människor dör varje dag i aids


800 miljoner människor lider av svält och undernäring.
100,000 dör varje dag av svält eller följderna av svält och 24,000 människor dör varje dag av hunger eller sjukdomar relaterade till hunger. Tre fjärdedelar av dem som dör är barn under fem år.

Varje år dödas det 75 miljoner djur i sverige, globalt sett är det 50,000,000,000 i hela världen

När du spolar på toaletten en gång använder du lika mycket vatten som en person i ett utvecklingsland använder på en hel dag till tvätt, städning, matlagning och dricksvatten.

Omkring 1,1 miljarder människor har inte tillgång till rent vatten. Dvs. 1/6 av världens befolkning
2,2 miljoner människor i utvecklingsländerna, de flesta av dem barn, dör varje år av sjukdomar som orsakats av orent dricksvatten, dåliga sanitära förhållanden och dålig hygien.

1998 dog 308 000 människor av krig i Afrika, men mer än 2 miljoner (sex gånger så många) dog av diarré.

Under tio år beräknar fn att:
2 miljoner barn har dött i väpnade konfliket runt om i världen
Det finns över 300,000 barnsoldater, vissa är inte äldre än 6-7år
1 miljon barn har blivit föräldralösa
15 miljoner barn har blivit hemlösa
6 miljoner barn har skadats allvarligt eller blivit funktionshindrade
över 10 miljoner barn har fått psykiska men




30,000 barn dör varje dag,
150 miljoner barn är undernärda
120 miljoner barn saknar möjlighet att gå i skolan

I Zambia dör ett av fem barn innan de fyller fem år. Mindre än 1 % av barnen i Storbritannien dör innan de fyller fem år.

Varje dag utsätts 100.000 barn och ungdomar för mobbning i Sverige

Omkring 6000 barn dör varje dag av sjukdomar som orsakats av orent dricksvatten, otillfredsställande sanitära förhållanden och dålig hygien
De senaste tio åren har fler barn dött av diarré än det totalt har dött människor av väpnade konflikter sedan andra världskriget.

Vilken underbar värld vi lever i!

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards