Alla inlägg under februari 2010

Av Johan - 26 februari 2010 15:49

Vad hände egentligen med allt och hur blev det så här?


Glad att du finns, du vet vem du är... Tid är bara ett begrepp och vad är ett tag jämfört med ett helt liv. Man lever väldigt kort med tanke på hur länge man kommer vara död

Av Johan - 22 februari 2010 09:22

Som sten, platt ligger snön i vredesmod

Förtvivlad av sin frånvaro tidigare år

Snöns hämnd ekar längs gator, längs torg

Mäktig är den, vit och kall

Som hjärtat förra året som brast itu

Men snön brister inte lika lätt som ett människohjärta


En låt hörs ifrån den vita skogen

En speldosa kvarglömd ifrån sommaren

En glad plingande låt hörs ifrån tallar och bok

Det låter så fint


Du övergav mig den kvällen

När snön nyss föll

Stände dörren utan ett ord

Och jag såg dig aldrig igen...


Av Johan - 22 februari 2010 09:14


Barnen skriker glatt i backen

Några andra åker skidor för första gången

Vissa ser snö för första gången

Vem visste att det fanns åldersgräns på snön

Av Johan - 19 februari 2010 17:14

Men nu när allt egentligen är som det är, Haiti-febern börjar svalna, OS flyter på och snön vägrar försvinna som en antydan att växthuseffekten bara är en bluff... Kan vi ställa oss frågan, är vi lyckliga? Är vi nöjda med allt som det är? Varför är vi aldrig nöjda!


Varför måste DU vara så underbar, varför måste DU vara så tråkig, varför måste DU aldrig komma till tanken att du borde ta itu med ditt liv?!


Som vatten rinner allt förbi oss i en hastighet snabbare än vi orkar springa. Mitt huvud ändras ju mer jag blir äldre. I mina drömmar sjunger du sånger för mig och du kallade mig älskling. Men ändå är det omöjligt med alla förväntningar som man själv har och som ligger vilandes på ens egna axlar, varför är just DET så?


Varför har du så dålig andedräkt när vi kysser varandra på din säng?


Ibland känns det som att hela världen är emot en och står lurpassandes bakom dörren? Inte ens pannkakor kan blidka den vildaste av världar..




Det enda jag har kvar nu är drömmarna om dig... Kan de aldrig ta slut---<3

Av Johan - 19 februari 2010 17:13

Jag har alltid gillat svaghet
Som sex & skryt & knark
Det finns alltid som en utväg
Och jag har aldrig varit stark
I min skalle brann en motsats
En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor
Fyller tonårsblanka ark
Med orden vi skall alla en gång dö
Och jag ska skydda dom jag älskar
Med hjärta kropp & själ
Jag ska skydda dom mot livet
Som är hårt & fult & skört
Jag ska ge dom allt som blir kvar
När jag är färdig med det här
Jag ska ge dom nått som hjälper
Mot en ond & giftig värld
Älskling vi ska alla en gång dö

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards