Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Brinn, brinn....

Av Johan - 15 mars 2010 15:42

Tårarna bildar blöta pluppar i min bok

Ser ner på mina ärr och gråter

Vattnet färgas rött av mitt egna blod

Allt förändras


Brinn, varje hus i sävbyholm! Brinn, tyllgardiner och träspaljéer, brinn, hammockar och fruktträd! Brinn, trädgårdstomtar och soptunnor! Förkolna, solur! Flamma som facklor, rododendronbuskar!

Brinn, blåsippa, vitsippa och tussilago! Brinn, Smultronstig och Hallonstig, Taltrastväg och Önskeväg!

Brinn, gräsklippare och vattenspridare! Smält samman LP-skivor med Sex Pistols, Supertramp och E.L.O Smält sönder Soda stream, och gör inga fler billiga mirakel.

Explodera, teveapparater, poff poff poff, som popcorn!

Explodera, volvobilar, pang pang pang, som bomber!

Brinn, trehjulingar, cyklar med stödhjul och Sävbyholms alla mopeder! Brinn, Marimekkogardiner och Iittalavaser, brinn, vävtapeter, fototapeter, gillestugor och Bastuaggregat!

Brinn, skolfotokataloger och grundskolebetyg, brinn, trähus och tegelvillor, brinn till grunden, Sävbyholm, paradiset på jorden, och må du aldrig resa dig ur askan!


Allt högre och allt gällare ekar skratten.

Övergår i skrik.

Övergår i skrin.

Och över honom en ängel med svarta utbredda vingar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 29 juli 2010 22:25

Lisa, det var bara att spåra din ip-adress så sluta försöka vara anonym.. Jag la ner så mycket tid på dig fast du var velig och inte visste något.. Sen en dag så får jag bara reda på genom FB att du skaffat pojkvän, hur tror du det känns? ...

Av Johan - 11 juli 2010 08:54

Packa, packa packa! Sen efter en sprudlande gudstjänst följd av kaffe så är det lite mer packning som ska packas, men sen så bär det av mot Arvika via någon småstad, men sen så är vi där! Blippa verktyg en vecka under sommaren kanske är värsta grymt!...

Av Johan - 9 juli 2010 20:52

Den dära; vad menar du egentligen? Allt du gjorde då? Eller snarare allt du inte gjorde.... Du sårade mig.. ...

Av Johan - 21 juni 2010 20:36

"Han var min första pojkvän, så detta är alltså mitt första uppbrott" -tillägnad en ensam liten flicka-   ...

Av Johan - 19 juni 2010 19:04

"Dom säger att drunkning skulle vara stillsamt"; var hans sista tanke när havsluften för sista gången fyllde lungorna, stunden innan de kalla saltvattnet forsade ner.. Innan hade han vara suttit och stirrat ut, ut över en oändlighet som aldrig tog sl...

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards