Alla inlägg under augusti 2008

Av Johan - 27 augusti 2008 15:32

Idag har jag shoppas med mammsen, syster och gudsonen. Han behövde nya stövlar så vi drog till Rusta för att fynda. Självklart köpte dem mycket mer än stövlar..


Fattig var namnet!


Just nu sitter jag och väntar på att min lasagne som jag gjort ska bli klar. Tror den kommer bli jävligt lyckad!

Av Johan - 26 augusti 2008 09:35

För en kort stund sedan drog mina soffsurfare vidare.. Dom var inte så översociala men trevliga ändå!


Idag är det en lugn dag..

Av Johan - 22 augusti 2008 17:00

Strax är det landet som gäller! Finns hur mycket som helst att göra..

Av Johan - 20 augusti 2008 18:04

2v i frankrike innebar 75% solsken och resten regn! Är skitbrun! Asså veckorna i frankrike var helt jävla underbara, så mycket härligt folk.


Jag och johanna åkte dit och tänkte; nu fan ska vi lära känna nytt folk! Men hittar vi inte en bund underbara människor ifrån förra året på ett rastställe i tyskland! Samt Lilla Helena som jag var ihop med en gång i tiden, hon som bara helt enkelt flyttade till norrland! 


Första veckan var helt enkelt skitgrym! Solsken och en massa skoj! Träffade mannen i mitt liv, namnet var Ramin. Skönaste killen med grymmaste håret. Bor i Mölndal..


Andra veckan så kom stockholmarna ifrån förra året, helt jävla krashade i skallen och andra veckan blev lika grym som första!


Hemresan:

Eftersom jag och Johanna stannade i 2 veckor så fick vi Stand-By biljetter hem eftersom man inte kan boka hemresan så långt i förväg. Hade vi åkt hem efter 1 vecka hade det inte vart några problem, då hade vi haft våra platser! Nu fick vi iaf vara först på plats för att komma med våran delfinbuss hem. Vi ville gärna åka med den eftersom alla grymma svenskar som vi umgåtts med var med på just den bussen. I nödfall hade vi en annan buss som oxå gick till sverige, men vi ville hemskt gärna med delfinbussen!


1,5 timmar efter att vi startat resan så går bussen sönder. Jag sitter längst bak med grabbarna och så upptäcker vi att motorn slutar att funka, den bara lägger av! Som tur är så hinner vi slinka in till vägkanten på en "nödparkering" så vi blir inte fast i trafiken. Efter ett tag så kommer den andra delfinbussen och ställer sig bakom oss och dom börjar att felsöka efter problemet!

30min senare dyker 2 mc-poliser upp med värsta gay-uniformerna och börjar skrika på franska. Av nån anledning så får vi inte stå kvar med bussen eftersom just den delen av motorvägen är privatägd och scania-mekanikerna får inte komma dit ut, så bussen bärgas bort och vi får åka värsta partybussen! 74 pers i en buss för 55 med skitgrym musik, därav att den senare fick namnen "55:an" och "partybussen". Den kör oss iaf till ett ställe i närheten därvi får vatten och skugga, vi blir tillsagda att det kommer en buss om nån timma som kör oss till sverige. Några timmar senare så har det inte kommit nån buss, men vi ska iaf få åka iväg och äta mat som bussbolaget bjuder på. I två omgångar får vi åka med partybussen till matstället. Ett grillhak som verkar grymt! Men eftersom vi är i frankrike så är det ju dömt på förhand...


Det dröjer 45min innan vi får beställa, ändå har vi suttit och skrikit på dem. 1,5 timmar senare så får vi vår mat! Så jävla gott!


När alla är fördigtuggade (det var bara jag och 3 till som fick vänta så länge) så drar vi oss mot partybussen för att få mer information, det senaste är att vi ska få ta in på ett hotell och klockan 8 imorgon så ska bussen till sverige stå där. Så vi gottar ner oss i sängarna (knappast! Vi är ju unga!! PARTY!!) och när vi vaknar så sätter vi oss och käkar frukost, sen så självklart vilket alla läsare kanske har förstått så kommer det ingen buss... Iställer så läser vi lite, spelar gitarr, solar och annat för att fördriva tiden.


Efter några timmar så får vi åka hemmåt! Bussarna är en lite äldre långfärdsbuss (utan DVD) och en liten typ färdtjänstbuss för 25 pers. Så vi slänger in bagaget i den stora bussen ochpackar in oss i tron att nu bär det hemmåt. Men ack, efter 1,5 timmar typ så ringer de från den lilla bussen och säger att det är någon som fått värsta allergischocken och behöver sin medicin i den stora bussen. Vi skickar fram Jonatan eftersom han kan lite franska, därav hans smeknamn "tolken" och bussisen stannar typ mitt i en rondell. Dom sökte en frivillig till att byta buss så tjejen kunde komma ifrån den lilla där antagligen källan till hennes reaktion fanns, självklart sträckte jag upp handen! Efter15 min så kommer den lilla ikapp och så visar det sig att en tjej i den lilla bussen var extremt allergisk mot en massa så hon ligger där på asfalten och försöker andas. Hon får en adrenalinspruta och sen kommer ambulansen. Men kon mådde bättre sedan så dom slängde in henne i bussen.


En av anledningarna oxå till att jag bytte buss var för att komma ifrån en jävla tant som satt i närheten, hon var helt enkelt hemsk och pratade hela tiden och var en besserwisser... Ful var hon oxå... Men självklart bytte hon buss oxå!


Resten av resan var underbar! Bussarna tog oss bara till puttgarten där delfinbussarna väntade på oss för att ta oss hem.. Väldigt sorgligt att säga hejdå till vissa helt underbara människor, men det gick bra ändå......

Av Johan - 2 augusti 2008 08:55

Packar det sista och hoppas på att inget blir glömt. Självklart kommer det att bli så men man lär väl överleva hoppas jag. Jag och Johanna ska dela tält iår igen och detta tältet är fan stort som en lägenhet!


Festade lite lugnt igår och kom hem runt 3, sov till 8 och nu sitter jag här.


Har längtat så mycket efter frankrike så jag vet inte.. men nu bär det äntligen av mot Taizé och två veckor fyllda med sol, dålig mat och härliga gudstjänster. Andra veckan dyker härlanda upp oxå, och det finns några där som kommer göra andra veckan till en grym vecka. Nu får jag allt packa klart för Johanna kommer och hämtar upp mig om 1h 45m. På den tiden ska jag hinna sy om min kjol, sätta 2 knappar i två par byxor och packa ner allt i väskan.


PussPuss Sverige

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards