Alla inlägg under maj 2008

Av Johan - 28 maj 2008 11:11

Det fanns en tid

då han trodde att

monster fanns, men bara

på låtsas.



"Jag har ett monster under sängen mamma..." men egentligen ville han bara inte sova ensam



Och..



små pojkar växer upp till ännu mindre män ibland...



"vi ska forma våra liv till det allra finaste.."

sade han till sin älskade flickvän, en berusad kväll.



Samma kväll lät hon ett annat kön inta hennes kropp.



Efter det vände han ut och in på sig själv. Det blev ingen mer kärlek vid hans sida. Kanske var det meningen från första början, tänkte han...



"Jag känner mig hemma så här. Ensam"



Sommrarna blev inte mindre tilldragande för det. Det växte sig istället varmare och mer vackrare än någonsin.



Och han skulle nu behöva läsa till en framtid, omöjlig att överskåda, för att kunna forma sitt ensamma liv.



Men alla vackra ting omkring honom knöt sig hårdare runt halsen...



Läsförmågan drunknade i en dimma som han kom att respektera som sin mentor.



Verkligheten kan lätt strypa en ung man, när små pojkar undkommer så lätt.

Dimman började viska ord som blev hans ideologi..

ord som aldrig kom till punkt...

ord som drev honom till sitt beslut...

ord som blev det sista han lämnade kvar.







"Jag förstår nu äntligen, mamma

Gråt inte för mig


Pojkar växer upp till ännu

mindre män ibland. Det betyder

inte att Du har misslyckats


Jag hade aldrig ett monster

under sängen, som du visste när

du log och strök min panna.


men jag såg åt fel riktning

Jag såg aldrig ut genom fönstret


Det riktiga monstret fanns utanför

fönstret, mamma. Det fanns

där hela tiden, och nu har

det intagit mitt huvud, mamma


Jag kan inte lämna mitt rum längre

Jag gör mitt val här och nu"


älskar dig/ <3


Dyamo.se 

Av Johan - 28 maj 2008 11:00

Brukar säga till andra att de inte ska tänka för mycket för då kommer man fram till något, detta är ju aldrig nått som jag följer för det är så mycket skit jag kommer fram till hela tiden!


Nu sitter jag bara och tänker på gamla tider och hur mycket jag saknar det jag hade då.. På något sätt så hade jag det bättre. Då kunde jag säga att jag var lycklig ändå, även om det var struligt och hände en hel del som jag inte velat hade hänt. Men det var ändå jag på ett sätt och det var det som gjorde att jag kände mig som en hel person. Jag var ändå ung och jag satt där under kvällshimlen. Nu är jag bara gammal och tror inte nykärheten kommer vara sig lik längre. Drömmarna har blivit så sköra och inte så drömmande längre. Vart tog den lyckliga och starka framtiden vägen?


Vart tog du vägen, du som var hoppet och min fasta framtid.

Låt oss prata om monstren istället.. 

Av Johan - 28 maj 2008 10:20

Min pollenallergi pendlar rätt mycket från att vara halvt borta till att den biter huvudet av mig. Just nu upptäckte jag att mina slemhinnor har börjat blöda en aning.

Har numer planer på att stanna hemma resten av veckan, eller iaf imorgon!


Mitt toapapper är slut oxå.. 

Av Johan - 26 maj 2008 13:35

Ibland behöver jag bara en kram

Av Johan - 26 maj 2008 08:02

Idag var min hemliga kod "fear" för att logga in.. Ska ta detta som ett tecken!

Av Johan - 24 maj 2008 21:23

Vad saknas, du saknas...

Har märkt att mina senaste inlägg vart lite dystra, och det är helt korrekt. Vet inte så mycket just nu faktiskt.


Just nu sitter jag och har värsta pollenallergin, ser ensam på eurovision och dricker ljummen sprite. Men ändå så är det faktiskt skönt. Jag får nästan se detta som ett av de få glädjeämnen i livet som jag har kvar! Men varför mår jag skit.. 

Av Johan - 21 maj 2008 10:26

Än så länge är utgifterna mindre än inkomsterna

Av Johan - 18 maj 2008 21:25

Nått saknar jag. Det är inte tappat och inte nått jag någonsin har haft heller. Därför är det så svårt att veta vad det är som saknas..


Varje litet steg du tar och varje gång som du för ditt hår från dina ögon

på ett sätt som ingen annan riktigt gör och varje gång som du ler


hugger det till i mitt bröst för jag vet att jag aldrig aldrig aldrig mer


kommer få ligga bredvid och kalla dig för min

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards