Alla inlägg under januari 2008

Av Johan - 30 januari 2008 09:00

Anledningen till att jag inte bloggat på länge är att min dator vart paj och jag har inte fått igång min internetanslutning på den nya.. Förutom nu då!

Så nu ska jag nog kunna komma igång igen!


Jag jobbar och står på i mitt liv och har inte så mycket tid till annat! Fyllde år igår och det var ju knappt så jag hann med det heller!


Iaf, idag ska jag börja arbeta vid 11.30 och slutar ikväll vid 21.30 Kommer bli en lååång dag med amssa att göra och miljoner saker att ta itu med!


I två dar i rad nu har jag vart tvungen att gå upp 06.55 för att flytta min bil eftersom jag inte hittat nån parkering. Jag har ställt mig på gymnasiets parkering där man får stå på nätterna fram till 07.00 Det är väääldigt jobbigt att gå upp så tidigt när man egentligen har sovmorgon!


På fredag kommer familjen över för att gratta mig, och i helgen ska jag bara mysa, se på film och käka massa mat! Johan buusig kille!

Av Johan - 22 januari 2008 09:48

Ännu en arbetsdag har kommit. Börjar lite senare idag så nu sitter jag och ser på tv, käkar pepparkakor och dricker mjölk! Det är mumsmums för maagen!

Men nu orkar jag inte mer..


Är det så att kläder först användes för att hålla kroppen varm och efter det så blev människor så pryda, eller var huvuduppgiften med kläder all skyla kroppen och samtidigt hålla den varm?

Alla vet väl hur en kropp ser ut och ändå så gömmer man den bakom kläder fast det oftast inte är nödvändigt. Men å andra sidan så har man ju inte så mycket på sig i de varmare länderna!

Det är lite bra att bo i sverige för då kan man åka både till de varmare länderna och de kallare! Sverige är alltså helt "lagom".


Det är nog de största i-landsproblem som sverige har.. Att vi har det för bra. Ändå klagar vi så mycket. 

Av Johan - 21 januari 2008 15:59

Men hallå! Vad ska man spåna om nu? Vad händer i världen som är värt att fundera runt?


Visste ni att män kan producera bröstmjölk och amma sina barn? Bara att det är så tabubelagt så ingen pratar om det! Män har bröstkörtlar och kan i teorin och i praktiken producera mjölk.

Några studier kring manlig amning har aldrig gjorts.Så man vet inte hur länge en man måste amma innan han börjar producera bröstmjölk.
Om den är lika nytig som kvinnors vet man inte eftersom det inte finns någon som forskat på det.


Det senaste är att man testar att blanda vägsaltet med socker, det minskar att rost uppstår på bilarna. Senare har man också testat en blandning av salt, socker, ägg, mjöl och mjölk, men det blev bara pannkaka!!!

Av Johan - 19 januari 2008 21:04

Orkar bara inte jobba hela natten! 23.30-06 (kanske till 07)

Vill bara vara hemma och sova och ta det lugnt!


I helgen har jag vart och haft filmkväll! Myspys..! Kom nyss hem..


Det var min kortfattade helg! 

Av Johan - 17 januari 2008 22:26

Då var åter denna dagen till ända! Shit.. Det är rätt många dagar nu som vart till ända och jag har inte ens (förhoppningsvis) kommit till hälften ännu..


Kommer nog vara trött när jag nått 50% strecket.


Och alla gånger man gått och lagt sig i sin säng! Då skräms man av tanken att man sover bort halva sitt liv. ..och jag som får ångest om jag sover längre än till 10 på dagarna..


Kommer ihåg ett program som handlade om sömn och att det är ett "hormon" i hjärnan som gör att vi håller oss vakna, om hjärnan inte producerar detta så somnar vi! Det betyder att kroppen egentligen inte behöver sova alls om man bara får tillskott på detta "hormonet". Alltså kanske vi i framtiden får leva med 16-timmars arbetsdag och städer som verkligen ALDRIG sover.


Det är en skrämmande tanke, främst för att det är så gott att lägga sig i sin säng när man är riktigt trött och efter det att man nog skulle tvingas se en massa repriser på tv.. 

Av Johan - 17 januari 2008 18:19

Wiie! Ledig hela dagen imorgon så alla skamliga förslag kan lämnas på 555-DO-ME.


---AF--- Vad hände med dig? Du kan ju inte bara sluta när det är som mest intressant!


Sen jobbar jag natt i helgen så det är bara att komma in på lite fyllemat!


Vad är nytt i Johans liv?

*Lacka om bilen

*Ny dator påväg

*Jobbar som aldrig förr


Av Johan - 16 januari 2008 17:52

1600 skulle det gå på att lacka bilen. Det var ju inte så farligt så jag blev så glad så jag har beställt en dator för 10.460 Wiieee! (sitter med med gammal laptop) *älska den ändå*

Av Johan - 16 januari 2008 11:57

Om jag bara får lite ork ska jag iväg för att kolla hur mycket det går på att lacka en liten bit på min bil. Det är så att det är lite färg som lossnat efter att dom underredsbehandlade den. Nu blir det bara värre och värre. Så jag måste ta reda på nu hur mycket det kostar.. Bara det inte kostar för mycket....

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards