Alla inlägg den 27 december 2007

Av Johan - 27 december 2007 18:56

"Om man inte pruttar, vart tar det vägen då?"


Vad är egentligen kärlek?

"Kärlek . Delvis är kärlek en företeelse som är skapad av samhälle och kontext. Det som kärlek är idag hade inte varit det det är utan de förväntningar som vår kultur skapat."


Jag tror att kärlek är nått som bara är påhittat av samhället, men nått som är livsnödvändigt. Kanske lite som en religion.. Kärlek är som luften vi andas, vi kan klara oss utan det en kort stund, men om vi är utan det allt för länge så kvävs vi sakta till döds.


Men va? Nu säger han ju att kärlek finns?! 

Kärlek för mig är en känsla av att vara behövd och att trivas i någons närhet. Jag har aldrig upplevt det där kända "pirret i magen". Alla jag har vart ihop med har vart som tjejkompisar som jag tyckt omoerhört mycket och brytt mej extremt mycket om. För vad är egentligen en flickvän om inte en tjejkompis som man kan tala om allt med och göra allt med. Okej, visst krävs det att man gillar personen också..


Kan man älska någon utan att vara kär?

Älska är som en känsla för att innerligt tycka om en person

Älska = Jag kan inte klara mej utan dig 


Vad är kärlek? 



Av Johan - 27 december 2007 07:44

Då sitter man på jobbet och slöar bort tiden. Känns lite onödigt att behöva jobba bara två dagar mellan jul och nyår, om jag får lov att säga det!


Men allt stanna inte bara upp för att det är en högtid. Jag vill passa på att tillägna alla människor som arbetar medans vi är lediga en tanke.. De som jobbar på 7-eleven, statoil, kundsupporter... Och alla på Burger King som jobbar nyår! Hur skulle vi som är lediga och festar och slappar klara oss utan alla dessa människor som arbetar på!

Vi tar lite för givet att allt ska fungera utan avbrott men glömmer bort så mycket annat.


kanske dax att vi slänger iväg en kommentar till de hjältar som tar alla obekväma arbetstider, dessa tider som vi är lediga på.

"Shit va bra att du är här idag och arbetar"


Men vad får en människa att arbeta Julafton?

Tvång eller Sorg


??kanske skulle ge dem en chokladask istället???

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards