Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Johan - 15 oktober 2008 17:06

vem är jag bakom min fasad. Alla människor bär runt på sin fasad. Jag själv bär runt på en självsäkerhet och det är bara de närmsta som vet mitt innehåll. Felet är att jag står på fel plats, jag är skapt för att bli ignorerad. Jag ser mig ständigt om och ställer mig bredvid världen, men den består bara av vatten och jord så det kanske är självklart att det inte går.


Vem är jag och borde inte nån annan än jag veta det? Jag dras med mig själv varje dag och känner mig själv.. men inte alls... Jag vet inte vem jag är!

Vad skiljer mig från den perfekta mannen eller en barnamördare? Vad har jag egentligen potential till? Var inte englamordet bara en slump? hade hon inte kommit förbi just vid det tillfället så hade hon levat. Det var första gången hon skulle cykla hem själv och så stod det en galning där.


Militärer är utbildade för att döda och de flesta av dem gör det oxå. men är inte dom helt vanliga människor?


Vad skiljer oss alla ifrån varandra? Svarta, vita, gula.. Svarthåriga, rödtoppar, blondiner.. Alla är vi lika och har potential till samma saker. I skolan får vi veta att vi är alla samma.  Vad skiljer mig från den perfekta mannen eller en barnamördare? Vad skiljer dig som läser detta från en person som kommer göra något hemskt?


Det är lika lätt att ignorera någon som att lyssna.


Hur mycket jag än skulle ägna åt att ta reda på vem jag är så skulle jag aldrig veta vem jag är. Beror det på att jag förnyas hela tiden? Beror min framtid på vilka beslut jag gör?


Det spelar ingen roll vad alla säger, alla människor bär runt på en tung fasad som för det mesta hänger med i vardagen. Det är som ett skådespel.. Min fasad är en del av mig men då måste jag nog acceptera att den kan vara tung. 

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards