Alla inlägg under mars 2008

Av Johan - 12 mars 2008 19:36


En pojke vit och svart
sin flicka finns nån vart
minnen flyger i huvet
sinnet är nu kluvet
solen lyste hans själ
minnen vackra han slår ihjäl

midsommarnattens skymning kall
gräshoppan sjunger ut sitt skall
ensam i sommarnatten bitter
pojke på trästamm sitter
stjärnor ovan huvud svävar
pojke mot påhittad drömvärld strävar

En flicka kommer, håller hans varma hand
sätter hans läppar i brand
mjuka såsom inget annat
tiden har verkligen inte stannat
flyger fram, går så fort
ingen ånger, inget ogjort

pojke hem följer flicka
tiden frammåt ticka
månskenskyss godnatt
livet har väl ej fått fnatt
pojke somnar inte bra
nått han ej sagt, det var inte bra

Dagen efter, frammåt kväll
flicka gråter, pojke snäll
sätter sig bredvid, undrar hur hon mår
snyftar mellan tårar, det här ej går
berättar om annan pojke kär
gör hennes liv till missär

denna pojke hon gilla
våran pojke, hon ogilla
inte avsky eller hata
men tillräckligt för att rata
våran pojke henne trösta
säga annan pojke hon på rösta

våran pojke ler ändå
säger, inte vara ledsen, så så
krama om söta flicka
vara en glad liten kikka
livet är ju underbart!
inte låta problem själpa livet! såklart!

Pojke finner bättre tjej
och vilken liten panggrej!
vacker som en månskenskyss
viskar i hans öra massa hyss
pojke kramar om denna kvinna
men åter han glömt säga, han vill bara försvinna...

Av Johan - 12 mars 2008 15:15

Idag är Johan ledig hela dagen. Fast halva dagen har redan gått.. Än så länge har jag hunnit med att städa ur min garderob och plockat ner lite saker ifrån vinden. Hittade min gamla förlovningsring så passade på att ha lite flash-backs. Nästa vecka är det frankrike, så den 21:e så är jag hemma och packar allt som jag lovat mej själv att packa idag!


Ikväll är det Bylund på Gotebar, NSP bjuder!

Av Johan - 7 mars 2008 15:31

Dom ringde så den 22:e sitter jag på en buss till frankrike!


Då AF utmanar jag dig att om du inte åkt innan jag kommit fram så tar du emot mej när jag kommer med delfinbuss 13:00 den 23:e!

Av Johan - 7 mars 2008 07:38

Nu sitter jag här och ser lite på tv. Det är min sovmorgon och jag behöver inte aktivera mej förrän vid 10-tiden. Idag har jag bara 4 timmar att jobba och efteråt ska jag till landet. Förhoppningsvis har mitt luftfilter kommit så jag har nått att pilla med!

Idag ska också delfinbuss ringa.


Undra hur många timmar man slösar bort i väntan på någonting?  

Av Johan - 6 mars 2008 21:45

Dom ringde ifrån delfinbuss idag och undrade om jag fortfarande var intresserad. Isf åker jag till taizé den 22:e! Ska bli jättekul isf.


Men får reda på det imorgon så det är 50% chans.


Ska du vara i taizé då AF? 

Av Johan - 4 mars 2008 07:43

Kyrkorådet igår var väldigt intressant! Jag var hårt inställd på den yngre kandidaten torbjörn men ändrade mej rätt snabbt till den äldre Ulf. Ulf hade nästan samma röst som brandmannen Greger och var mins lika skön.


Kul att se de gamla stofilerna i kyrkorådet reagera när Ulf sa att han var homosexuell! Fast han vann ändå i röstningen så så stofiliga var dom inte som tur va! 

Av Johan - 3 mars 2008 21:47

1199:- kostade mitt dart vader ljussvärd. Men det är det värt! För det lyser rött och har digitala specialeffekter! På fredag kommer mitt sportluftfilter till min bil och så hoppas jag att dom hör av sig om jag får åka till taizé.

Av Johan - 3 mars 2008 17:02

Är ju så stolt då eftersom jag köpt en replika av Darth vaders lasersvärd! Den lyser och har digitala ljud ifrån filmen! Den är sååå snygg. Visst att den kostade en hel del, men det var det *kanske* värt.


Ikväll är det ett extra kyrkoråd för vi ska välja kantor, det är ett väldigt hett ämne i kyrkorådet just nu..


Ledtråd AF! 

Presentation

Omröstning

Hur är livet egentligen?
 En dans på rosor
 Som att käka taggtråd
 Som att skita ut en melon
 Som rosa fluff med strössel på
 Som ett 56k-modem
 Som 100Mbit på statsnätet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gastbook


Ovido - Quiz & Flashcards